اخبار حمل‌ونقلاخبار شرکت

حمل بی وقفه کالای اساسی به خراسان رضوی در تعطیلات کرونایی

گرچه تاثیر بحران ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا بر بخش حمل و نقل جاده‌ای کار جابه‌جایی مسافران بین‌شهری را ظرف دو ماه اخیر تا حد توقف کاهش داد اما طی همین زمان بخش باربری و جابه‌جایی کالاهای اساسی از بنادر خلیج فارس به خراسان رضوی با مدد رانندگان وظیفه‌شناس آغاز وهمچنان بکار خود ادامه دارد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی، در دو ماه گذشته ١۴ میلیون تن کالای اساسی با مشارکت ١٣٠ هزار راننده کامیون از بنادر کشور حمل شده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته در فاصله زمانی اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به میزان ۶۴ میلیون تن بار بیشتر در مقایسه با اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ جا به جا شده است این مسأله که نشان می‌دهد اقتصاد ایران بویژه بخش حمل و نقل کالا در شرایط همه گیری ویروس کرونا کاملاً فعال بوده است.

 

دراین میان سهم خراسان رضوی از جابجایی ۱۴ میلیون تن کالای اساسی، به بندر چابهار اختصاص داشته است که با تکیه بر شرکتها و ناوگان حمل داخلی کالای استان صورت گرفته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهارداشت: در مجموع ۲۹۰ شرکت حمل و نقل داخلی کالا در استان با حدود ۴۲ هزار راننده فعالیت دارند.

 

ابراهیم نصری افزود: در مجموع این شرکتها ۳۰ هزار دستگاه ناوگان در اختیار دارند که از امسال با وجود محدودیتهای مختلف در بخش حمل و نقل به فعالیت بسیار خوبی در حوزه جابجایی کالا بویژه کالای اساسی از بندر چابهار به مقاصد مختلف در استان داشته اند.

 

رییس اداره حمل و نقل کالا در اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: بخش نخست حمل کالای اساسی از چابهار به استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۳۰ فروردین ماه گذشته با حمل ۵۲ هزار تن کالا انجام شد.

 

محمدعلی خانی افزود: در این مدت ۵۰ هزار تن گندم و ۲ هزار تن برنج بوسیله هزار و ۹۵۰ دستگاه کامیون  به مقاصد گوناگون استان صورت گرفت که نشان دهنده فعالیت بسیار موثر شرکتهای حمل ونقل در جابجایی این حجم از کالای اساسی بوده است.

 

وی ادامه داد: بر خلاف تردد ناوگان جاده ای حمل مسافر در مجموع حمل و نقل کالای داخلی در استان طی فروردین ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است هرچند برخی محدودیتها در خصوص کرونا وجود داشته و رانندگان ناوگان یاد شده فاصله گذاری اجتماعی را در فعالیتهای خود رعایت کرده‌اند.

 

خانی گفت: هر ساله با توجه به تردد پرحجم نوروزی خودروها در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین محدودیتهایی برای تردد ناوگان حمل بار ایجاد می شد که خوشبختانه امسال به دلیل کاهش سفرهای جاده ای این محدودیتها نبود واین مساله به تردد روان تر کالا در مسیر جاده های استان کمک کرد.

 

وی افزود: هم‌اینک پس از یک وقفه چند روزه، از روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه، بارگیری بخش دوم محموله کالای اساسی استان به حجم تقریبی ۳۲ هزار تن کالا از بندر چابهار آغاز شده است.​

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا