اخبار حمل‌ونقلاخبار شرکت

نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای از طریق واردات کامیون اجرایی شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تمامی مراکز اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده استان در سال ۱۳۹۸ تعطیل شده‌اند با توجه به نیاز به این مراکز در فرایند نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای خواستار فعالیت دوباره این واحدها هستیم .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی ،ابراهیم نصری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: خودرو فرسوده به وسیله نقلیه ای گفته می شود که امکان دریافت گواهی معاینه فنی را نداشته باشد و یا مشمول محدودیت های فعالیت بر اساس طول عمر گردد لذا مراکز اسقاط خودروهای سنگین در فرایند از رده خارج کردن این ناوگان و البته نوسازی و واردات کامیون جدید نقش اساسی خواهند داشت.

وی گفت: از میان ۴۸ هزار و ۲۶۹ دستگاه انواع ناوگان فعال حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر در استان ۱۳ هزار و ۹۸ دستگاه فرسوده است که از این تعداد نیز ۹ هزار و ۱۶۷ دستگاه انواع کامیون فرسوده با عمر بالای ۲۵ سال در حال فعالیت می باشد.

نصری خاطر نشان کرد اجرای طرح ملی نوسازی ناوگان فرسوده کمک به نوسازی بخش حمل ونقل جاده ای استان خواهد بود به گونه ای که منجر به صرفه جویی درمصرف سوخت، کاهش آلودگی های زیست محیطی، کاهش قیمت تمام شده‌ی حمل ونقل کالا، صرفه جویی ارزی می گردد.

وی افزود:تقویت حمل ونقل عمومی ، ارتقاء ایمنی سفر و کاهش تلفات جاده ای، بهبود کیفیت خدمات حمل ونقل، افزایش ضریب ایمنی جاده ها، بهبود تجارت و تولید و اشتغالزایی، رفع معضل کندی ترافیک در جاده ها، کاهش زمان سفر، کاهش هزینه تعمیرات و توقف و خواب خودرو، ایجاد زمینه ی رقابت با ناوگان کشورهای همسایه در ترانزیت و حمل ونقل بین المللی، جلوگیری از اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه از دیگر مزایای نوسازی ناوگان سنگین جاده ای است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای از طریق واردات خودرو اجرایی شده است و بر اساس آن به ازای از رده خارج کردن خودرو فرسوده در راستای سیاست‌های کلی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران و اجرای بند «ث» ماه ۳۰ قانون احکام دائمی کشور و آیین نامه ذی‌ ربط با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت با اولویت نوسازی پیرترین ناوگان با عمر ۴۰ سال انجام می شود.

نصری افزود:اکنون سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالای کشور راه اندازی شده است و متقاضیان نوسازی این ناوگان می توانند با ورود به سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور www.rmto.ir    در قسمت نوسازی و توسعه ناوگان نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

او اظهار داشت: در این طرح چهار گروه تولید کنندگان داخلی ناوگان با سهمیه هزار دستگاه برای هر یک، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند با مجوز واردات ۱۰۰ دستگاه کامیون برای هر شرکت،‌ شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت صمت با سهمیه ۵۰ دستگاه برای هر شرکت و همه مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می ‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: نوسازی ناوگان حمل ونقل استان علاوه بر تسهیلات واردات خودرو ، نیازمند تسهیلات مالی و بانکی از محل اعتبارات استانی بویژه قانون هوای پاک و نیز همکاری شرکت های خودرو ساز داخلی می باشد که امید است این منابع نیز تامین گردد.

 ​

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا